Yeni Şampiyon Seçimi

Yeni şampiyon seçimi deneyimi, bütün dünya için Normal ve Dereceli Sıralı Seçim sıralarında bu yama döneminin ilerleyen günlerinde devreye girecek. İlk denemelerine ise Türkiye ve Kuzey Amerika sunucularında, 14 Ocak’ta başlayacağız. Her şey yolunda giderse, yeni şampiyon seçimini diğer bölgelerde de takip eden günlerde devreye sokacağız. Sistemin önemli ayrıntılarından bazılarını aşağıda paylaşıyoruz.

KONUM SEÇİMİ: Takım üyelerinin her biri oynamak istediği ikişer konumu lobide bulunduğu sırada seçer (üst koridor, ormancı, orta koridor, destek, doldur)
KONUM ATAMA: Bir karşılaşma bulunduğu zaman, yeni şampiyon seçimi takımın her üyesini bir konuma atar
AMAÇ SEÇİMİ: Takım üyeleri, oynamak istedikleri şampiyonu seçim ve yasaklamalar başlamadan önce işaretleme imkânına sahip olur
YASAKLAMALAR: Takımın üçüncü, dördüncü ve beşinci seçim sırasında bulunan üyeleri birer şampiyon yasaklar
HAZIR Yasaklama ve seçimler mutlaka hazır hâle getirilmelidir. İşaretleyip bırakmak sayılmaz! Yasaklama veya seçimleri hazır hâle getirmemek, sıradan kaçmak anlamına gelir ve zaman cezasına çarptırılır
Son olarak, yeni şampiyon seçiminin devreye girişinin Takım Kurucu’nun veda etmesi anlamına geldiğini de hatırlatmakta fayda var. Yeni şampiyon seçiminin, Takım Kurucu ile çözmeye çalıştığımız sorunlara çok daha iyi çözümler sunacağına inanıyoruz. Bu yüzden de iki sıranın bir arada devam etmesi yerine, Takım Kurucu’yu kaldırmakta fayda görüyoruz.

BARD

Pasif – Gezginin Çağrısı

YENİMİCİN ALANI :Artık Bard koni saldırısı Micin geliştirmesini açtığında, Micinler asıl hedefin yanı sıra etrafındaki 150 birimlik bir alana da isabet ediyor (koni hasarına ek olarak)

BRAND
R – Volkan
BU ATEŞ İKİMİZİ DE YAKAR: Volkan’ın hedefini katletmediği durumlarda her zaman rakip şampiyonlara öncelik vermesine neden olan bir hata giderildi.

CAITLYN

Pasif – Tam Kafadan
DÜRBÜN NE GÜNE DURUYOR: Tam Kafadan ile güçlendirilmiş atış yapacağı hedefler 650 birimden daha yakınsa, Caitlyn’in bu hedeflere doğru yürümesine neden olan bir hata giderildi.
SERİ MERMİ DOLDURMA: Caitlyn’in Tam Kafadan ile güçlendirilmiş bir atışından sonraki ilk atışının bazen normalden daha fazla gecikmesine neden olan bir hata giderildi.
TETİK YAĞLANDI: Hedef değiştirdiğinde, Caitlyn’in Tam Kafadan ile güçlendirilmiş atış yapmadan önce gerekenden fazla beklemesine neden olan bir hata giderildi.
W – Yordle Kapanı
MASRAFININ HAKKINI VER: Artık küçük şampiyonları (yordle’lar gibi) biraz daha iyi yakalıyor

FIDDLESTICKS

Kara Yel’in mana bedeli azaldı.

E – Kara Yel
BEDEL: 50/70/90/110/130 mana 50/60/70/80/90 mana

GANGPLANK

Pasif – Ateşle İmtihan

SÜRE:  1,5 saniye 2,5 saniye
TETİKLENME: 6 10 (tetiklenme başına hasar azaldı; toplam hasar değişmedi)
ORAN: 1,2 ilave saldırı gücü 1,0 ilave saldırı gücü

JINX

Pasif – Ay Çok Heyecanlı!

BİRAZ SAKİN OL: İnhibitör yıktıktan sonra Jinx’in birden fazla pasif yükü kazanmasına neden olan bir hata giderildi.

Q – Değiştir!

BELEŞÇİ: Manası tükendiğinde Jinx’in mana bedelsiz roket atmasını mümkün kılan bir hata giderildi
UYUŞUK KILÇIK: Roketatar Kılçık kullanırken, Jinx’in Ay Çok Heyecanlı! yeteneğinin vermesi gerekenden az saldırı hızı kazanmasına neden olan bir hata giderildi
VERİLEN MAL GERİ ALINMAZ: Değiştir! artık devre dışı olduğu sırada kullanılamıyor.

KALISTA

Genel
DURDURULAMAZ MIZRAKLARKontrolünü kaybettiği bazı durumlarda (Koruyucu Melek veya Lulu’nun W – Kapris yeteneği gibi nedenlerle), Kalista’nın otomatik saldırılarına devam etmesine neden olan bir hata giderildi

E – Ciğerini Sök

BEDEL: 40 mana 30 mana
TEK KATLETMEDE İADE:  20 mana 0
ÇOKLU KATLETMEDE İADE: 40 mana 30 mana

KHA’ZIX
Pasif – Görünmez Tehdit
TEHDİDİNE BEREKET: Hızı, Kha’Zix’in normal saldırı animasyonuna uyacak şekilde arttırıldı
W – Hiçlik Dikenleri
PATLAMA YARIÇAPI: 225 275

E – Çullan

MENZİL: 600 700

LE BLANC

E – Hayali Zincir

ATIŞ HIZI: 1600 1750

R – Taklit: Hayali Zincir

ATIŞ HIZI: 1600 1750

MISS FORTUNE

Pasif – Şıpsevdi
ORAN: 0,6 – 1,0 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde) 0,5 – 1,0 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde)

E – Kurşun Yağmuru

HASAR: 90/145/200/255/310 80/115/150/185/220

MORDEKAISER

Pasif – Demir Adam

KALKAN BOZUNMA GECİKMESİ: 1 saniye 1,5 saniye

W – Ölüm İşlemez

YENİ İŞLEYEN DEMİR IŞILDAR: Artık dost minyonlar üzerinde kullanılabilir (yakın dövüşçü ve büyücü minyonları kuşatan çember daha küçük olur)
BU DÜNYA FANİ: Artık Mordekaiser veya takım arkadaşı katledildiğinde etki ortadan kalkıyor.

R – Mezarın Çocukları

HAYALET İLAVE SALDIRI GÜCÜ: 10/20/50 saldırı gücü Mordekaiser’in ilave saldırı gücünün 1,0’ı
HASAR DAĞILIMI: %50 kullanım anında + %50, 10 saniye boyunca %25 kullanım anında + %75, 10 saniye boyunca (toplam hasar değişmedi)

RIVEN

Pasif – Rünlü Kılıç

ORAN: 0,2 – 0,5 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde) 0,25 – 0,5 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde)

RUMBLE

Genel

ÇARPIŞMA YARIÇAPI: 50 35

Q – Alev Makinesi

MENZİL: 550 600
TETİKLENME HIZI: 0,5 saniye 0,25 saniye

TEEMO

Genel

TABAN SALDIRI GÜCÜ: 47,54 49,54

Pasif – Kamuflaj

YENİ GÖRÜNMEZLİK PELERİNİTeemo artık çalılıkta hareket ederken görünmez olabiliyor (çatışmaya girmek hâlâ gecikme süresini sıfırlıyor)
KALDIRILDI AZICIK BEKLETeemo artık çalılıktayken iki kat çabuk görünmez.

R – Tehlikeli Tuzak

FIRLATMA MESAFESİ: 300/600/900 400/650/900

TRUNDLE

Q – Kopar

KALDIRILDI KIRIK DİŞLER: Artık kuleleri etkilemiyor

E – Buzdan Sütun

BEDEL:   60 mana 75 mana
SÜTUN GÖRÜŞÜ: Trundle’ın sütunun etkin olduğu sırada çok fazla görüş sağlamasına neden olan bir hata giderildi.

R – Dize Getir

BEKLEME SÜRESİ: 80/70/60 saniye 110/90/70 saniye
BEDEL: 75 mana 100 mana

ELISE

E – Örümcek İnişi

PUSULA NE GÜNE DURUYOR: Kendi üzerinde Örümcek İnişi kullandığında Elise’nin süratle yakındaki bir rakibin üstüne düşmesine neden olan bir hata giderildi.

POPPY

Q – Sarsan Çekiç

KÖKLERİNİ SARS: Poppy, Kahraman Hücumu kullandıktan hemen sonra Sarsan Çekiç kullanırsa; Sarsan Çekiç, hedefine doğru kullanılacak.

THRESH

BİR RUHUN DEĞERİ NEDİR?: Toplanmayan ruhların ortadan kalktıklarında kaybolmak yerine, Thresh’e doğru uçuyormuş gibi görünmelerine neden olan bir görsel hata giderildi.

YASUO

W – Rüzgâr Duvarı

AŞILMAZ DUVAR:Bazı hedefli yeteneklerin (Twisted Fate’in Bir Kart Seç Yeteneği gibi), ortaya çıktığı anda Rüzgâr Duvarı’nın içinden geçebilmelerine neden olan bir hata giderildi.

URGOT

E – Noxus’un Çürüten Bombası
ÇÜRÜK GÖRÜŞ:Noxus’un Çürüten Bombası’nın etkin süresi boyunca çok fazla görüş sağlamasına neden olan bir hata giderildi.

HEIMERDINGER

E – CH-2 Elektron Bombası

ELEKTRONİK GÖRÜŞ: Heimerdinger’ın bombasının etkin olduğu süre boyunca çok fazla görüş sağlamasına neden olan bir hata giderildi.

MİNYONLAR
indir
SAHNE KORKUSU Minyonlar artık donakalmıyor ve başka minyonlarla tuhaf bakışmalara girmiyor
HER ŞEY ORTADA Artık minyonlar 5.23 Yaması’yla devreye giren koridor ittirme değişiklikleri üzerinden ne kadar ilave hasar veya hasar azaltma kazandıklarını gösteriyor
MİNYONSAK BİZİM DE BİR AĞIRLIĞIMIZ VAR Minyonlar artık nehir ya da ormanda yeni hedeflere kilitlenmiyor ve nehir ya da ormana girecek olurlarsa, çıkana kadar yeni hedefe kilitlenmeyi reddediyorlar. (Bu düzenleme 5.22 ile devreye girmiş ancak duyurulmamıştı)
NEREDE SIKIŞIRSAN BENİ ÇAĞIR Yardım çağrısı, minyonların yakınlarında saldırıya uğradığında rakibin çevresindeki bir alanda da etkili oluyor (Bu düzenleme 5.22 ile devreye girmiş ancak duyurulmamıştı)

ORMAN

EFSUN: RÜN FERYADI

TARİF Aşama 2 Orman Eşyası + Kuvvet Kitabı + Ruh Yeli + 340 altın
TOPLAM BEDEL 2625 altın
YETENEK GÜCÜ 60
HAREKET HIZI %10
ÖZEL PASİF Hareket etmek veya büyü kullanmak yük biriktirir. Yüklerin tamamı biriktiğinde, hedefe isabet eden bir sonraki büyü tüm yükleri harcayarak en fazla 4 hedefe 80 (+0,10 yetenek gücü) büyü hasarı verir. Bu etki büyük canavarlara %250 hasar verir. Bu etkiyi bir büyük canavara isabet ettirmek, eksik mana miktarının %18’ini geri kazandırır.

ÇARP
ÇARPILDI Artık büyü etkilerini (Can Emme veya Rylai’nin Kristal Asası gibi) tetiklemiyor.

Aşama 2 Orman Eşyaları

 

Bedelleri azaltıldı.

BEDEL: 1050 altın 1000 altın
ORMANDA MANA YENİLENMESİ %150 %180

Vadi’nin Alameti

Hasarı azaldı.

TABAN HASAR: 105 95


‘Külyutmaz’ Keskingaga Güçlendirmesi

Keskingaga’nın sağladığı görüş güçlendirmesi daha fazla hata affediyor.

HİLE YAPMASANA: En yakındaki rakip nesne bir totem olmadığında Külyutmaz’ın devreye girmemesine neden olan çeşitli hatalar giderildi
İNSAF ET BE TOTEM: Tetiklenme menzili, totemlerin menzilleriyle daha uyumlu olacak şekilde 1250’den 900 birime indirildi
MİYOP: Mavi ziynet totemleri için tetiklenme menzili, totemlerin menzilleriyle daha uyumlu olacak şekilde 1250’den 500 birime indirildi

Eşyalar

Totem Uğuru

Bekleme süresi azaldı.

BEKLEME SÜRESİ 180 saniye – 120 saniye (1-18. seviyelerde) 180 saniye – 90 saniye (1-18. seviyelerde)

Uzak Görüş Dönüşümü

Bekleme süresi arttı.

AKTİF BEKLEME SÜRESİ:  76 saniye – 60 saniye 92 saniye – 60 saniye

Vahanın Gözü

Mana yenilenmesi azaldı, bekleme süresinde azalma etkisi arttı.

MANA YENİLENMESİ %150 %100
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA%0 %10

Muhafızların Gözü

Mana yenilenmesi azaldı, bekleme süresinde azalma etkisi arttı.

MANA YENİLENMESİ: %150 %100
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %0 %10

Buz Kraliçesinin Hakkı

Mana yenilenmesi azaldı. Yavaşlatma etkisi artık mesafeye bağlı olarak artıyor.

MANA YENİLENMESİ %150 %100
HAYALET AVCILARI Yavaşlatma süresi artık kat edilen mesafeye göre 2 ile 5 arasında değişiyor
UZAKLARDAN GELEN DEHŞET Hayaletler mesafe kat ettikçe daha korkunç hâle geliyor

Günateşi Pelerini

ZIRH 45 50

Guinsoo’nun Hiddeti

GUINSOO’NUN MENZİLİ Artık menzilli şampiyonlar kendilerine sekizinci yükü veren normal saldırıda Guinsoo’nun Gazabı’nı devreye sokmuyor.

Hayalet Dansçı

HAREKET HIZI %0 %5
RAKİPLERİN YAKININDA İLAVE HAREKET HIZI %12 %7

Statikk Hançer

MİNYONLARA İLAVE HASAR %75 %120

Runaan’ın Kasırgası

HAREKET HIZI %5 %7
OK ALMA MENZİLİ İsabet alanının merkezinden itibaren menzil kenarından itibaren menzil

Bombardıman Topu

HAREKET HIZI %8 %7
ARAYAN BULUR Artık dükkânda ‘RFC’ yazıp arayarak bulunabiliyor

Dominik Efendi’nin Hürmetleri

İLAVE ZIRH DELME %40 %45

Fani Hatıratı

İlave zırh delme yükselişte!

İLAVE ZIRH DELME %40 %45

Tiamat

Bedeli azaldı.

BİRLEŞTİRME BEDELİ 225 175
TOPLAM BEDEL 1250 altın 1200 altın

Vahşi Hydra

BİRLEŞTİRME BEDELİ 1100 altın 1050 altın
TOPLAM BEDEL 3600 altın 3500 altın

Haşmetli Hydra

BİRLEŞTİRME BEDELİ 750 altın 700 altın
TOPLAM BEDEL 3600 altın 3500 altın

Ölümün Dansı

BİRLEŞTİRME BEDELİ 525 altın 625 altın
SALDIRI GÜCÜ 65 75
İYİLEŞTİRME Verilen fiziksel hasarın %12’si Verilen fiziksel hasarın %15’i
KANAMA HASARI %12 %15
DANSA DOYAMADIM Aatrox’un W – Kan Bedeli yeteneği, Mahvolmuş Kralın Kılıcı veya Hydralarınki gibi isabet hâlindeki etkilerde iyileştirme etkisinin ortaya çıkmamasına neden olan bir hata giderildi.

GİDERİLEN HATALAR
  • Oyun sonu ekranı takım panellerinde, sihirdar adlarının renkleri üzerinde istenmeden yapılan bir değişiklik geri alındı
  • Ekko’nun Q – Kurmalı Kapan yeteneğinin, bekleme süresinde yüksek azalma nedeniyle bazen fırlatılma esnasında hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi
  • Jayce’in R – Merkür Topu‘na geçişten elde ettiği güçlendirme, artık W – Şok Patlaması‘nı kullanarak bir yapıya hasar vermeden tüketilmiyor
  • Kassadin artık Buz Kraliçesinin Hakkı’nın aktifinden E – Güç Darbesi yükü kazanmıyor
  • Orianna’nın E – Komut: Koru üzerinden kazandığı ilave dirençler artık Rüzgâra Fısıldayan’ın Hediyesi ile gerektiği gibi katlanıyor
  • Sivri Zekâ ile Hırpalayan Darbeler arasında kabiliyet puanı dağıtıldığında yanlış istatistiklerin kazanılmasına neden olan bir hata giderildi
  • Kanlı Zıpkın’ı bulunan şampiyonların, güçlendirilmiş (Ekko’nun E – Zaman Sıçramasıveya Rek’Sai’nin Q – Kraliçe’nin Gazabı yetenekleri gibi nedenlerle) normal saldırı kullandıklarında bazen kendilerine hasar vermelerine neden olan bir hata giderildi
  • Luden’in Feryadı; artık azami yükteyken bir yetenek kullanıldığında, kullanan kişi son nefesini verdikten sonra bir hedefe hasar verdiği zaman da tetikleniyor
  • Ahri’nin E – Ayartan Öpücük, Rammus’un E – Alaycı Dikenler ve Shen’in E – Gölge Fırlayışı yeteneklerinden etkilenen şampiyonlar, artık Liandry’nin Eziyeti’nden gerektiği gibi fazladan hasar alıyor
  • Dişli Kama’nın sağladığı güçlendirme, artık güçlendirilmiş bir saldırıdan kazanıldığında durup dururken tükenmiyor
  • Yanardöver’in yakma etkisi, artık üzerine gelindiğinde menzil gösteriyor
  • Mejai’nin Ruhyiyeni, dükkânın Mana sekmesine eklendi
  • Tilki Ateşi Ahri’nin özel kuyruk efektleri yenilendi.

YENİ KOSTÜM: GÖZÜPEK NİDALEE

 

Nidalee_8

Yorum Yaz

E-Posta adresiniz yayınlanmayacak.