Fiora çıkalı çok zaman olmadı. Yakın dövüşen ve oynaması incelik isteyen nişancı/dövüşçülerden biri olan bu ayağına çabuk ve çevik düellocu, birkaç eşya aldıktan sonra karşı takımın zayıf şampiyonlarına dalıp kolayca ve önlenemez bir şekilde skor alabiliyor. Tek marifeti bu aslında, Fiora sadece skor almakta iyi; becerdiği tek şeyi gerçekleştirecek hasara sahip olmadığında, pek bir işe yaramıyor.

Fiora‘da birtakım değişiklikler yapılması gerekiyordu, işte yapılan bu değişiklikler ve yeni yetenekleri:

 



 

Pasif: Düellocunun Dansı

F_P

  • Fiora, yaklaştığı rakip şampiyonların savunmasındaki zayıf noktaları saptar. Rakibin zayıf noktasına saldırmayı başarırsa, bu saldırı için fazladan gerçek hasar verir ve az miktarda iyileşip kısa süreli hız takviyesi elde eder. Fiora bir zayıf noktaya her saldırdığında veya bu noktalar saldırıya uğramadan belli bir süre geçirdiğinde, yeni bir zayıf nokta saptar.

 

 

Q: Hamle

F_Q

  • Fiora hedef yöne doğru hamle yaparak yakındaki bir rakibe saldırır ve hasar verip vuruş etkileri uygular. Hamle, rakip şampiyonlara öncelik verir ve onların zayıf noktalarına vurmaya çalışır. Son olarak, Hamle bir rakibe vurduğunda, bekleme süresinin bir kısmı yenilenir.

 

 

W: Karşı Hamle

F_W

  • Fiora savunma duruşuna geçerek çok kısa bir süre boyunca tüm hasarı ve kitle kontrol yeteneklerini savuşturur. Bu savuşturma sona erdiğinde Fiora hedef yöne doğru saldırarak, vurduğu ilk rakip şampiyonun hasar almasını ve kısa süreliğine yavaşlamasını sağlar. Kitle kontrol etkilerini savuşturmuşsa, Karşı Hamle yavaşlatma yerine sersemletme etkisi gösterir.

 

 



 

E: Kılıç Sanatı

F_E

  • Fiora sonraki iki normal saldırısı için saldırı hızında artış elde eder. İlk normal saldırı kritik vuramaz ancak rakibi yavaşlatır; ikinci saldırı kesinlikle kritik vuruş yapar.

 

 

R: Büyük Mücadele

F_R

  • Fiora bir rakip şampiyonu hedef alarak, hız ve rakibin tüm zayıf noktaları hakkında bilgi elde eder. Her bir zayıf noktayı yok ettiğinde, azami can değerinin belli bir yüzdesi gerçek hasar verir. Dört zayıf noktayı da yok etmeyi ya da rakibi ölmeden en az bir tanesini yok etmeyi başarırsa, rakibin altında uzun süreli, Fiora’yı ve takım arkadaşlarını iyileştiren bir bölge oluşur.

 

 


 

 

Bu güncelleme ile, ham hasarını hayatta kalma yeteneği ve işlevsellikle değiştirerek, Fiora‘nın suikastçılıktan uzaklaşıp bir yakın dövüşçü olmasını sağladık. Pasifini tümüyle değiştirerek; planlama, konumlandırma ve uygulama gerektiren küçük bir “zayıf noktalara saldırma oyunu” oluşturduk. Gel gelelim rakibin istemediği bir yerine vurmak çok zor; o yüzden Hamle yeteneğine, Fiora‘nın rakibine ulaşmadan etrafa atılabilmesi için gereken serbest hedef alma özelliğini verdik. Fiora artık hedeflerin içinden (ya da yanına) hamle yapabiliyor. Böylece hamle sonrası rakibin zayıf noktasına saldırıp hasar verebiliyor ve küçük hız takviyesi sayesinde güvenli bir şekilde uzaklaşabiliyor.

W yeteneğine gelince: Karşı Hamle‘nin eski halinde sadece iki seçenek vardı (rakibin normal saldırı yapıyorsa W’ya bas, yapmıyorsa basma) ve pasif olarak elde edilen bir ton görünmez acıyı beraberinde getiriyordu. Yeni Fiora’da pasifi tamamen kaldırdık ve fazladan bir sürü savunma seçeneği koyduk. Çok uzun sürmese de, Karşı Hamle gelen tüm hasarı engelliyor; yani hızlı reflekslere sahip Fiora oyuncuları, suikastçıların verdiği çok miktarda ani hasarı veya Darius ve Garen gibi şampiyonların ölüm vuruşlarını boşa çıkarabilecek. Karşı Hamle‘nin saldırısı, Fiora’ya aradaki mesafeyi kapatma ve özellikle de rakibin kitle kontrol etkilerini savuşturduysa daha fazla zayıf noktaya saldırma fırsatı veriyor. Kılıç Sanatı, Fiora’nın eski E yeteneğiyle paralellik göstermekle birlikte, Büyük Düellocu’nun, rakiplerinin zayıf noktalarına saldırabileceği şekilde konumlanmasına yardım ediyor.

Son olarak, biraz da ultisinden bahsedelim! Kılıç Dansı yığınla hasar veren, çok etkili bir yetenekti. Her ne kadar Fiora‘nın çevik bir kılıç dövüşçüsü olduğu hissini yansıtsa da, tek yapmanız gereken R tuşuna abanmaktı. Bir başka deyişle, yeteneğin mekanikleri becerikli ve çevik bir düellocu hayaline yakışmıyordu. Büyük Mücadele kesinlikle çok farklı ve Fiora oyuncularına -tabii hedefine de- gerçek zamanlı bir düello hissi verecek şekilde tasarlandı. Fiora dört zayıf noktayı yok etmek için etrafta dolaşacak, rakibi de bu noktaları savunacak. Fiora bunu başarabilirse, hatırı sayılır bir ödül alıyor: Artan miktarda gerçek hasarın yanında, Fiora‘nın ve takımının rakibi alt edecek kadar ayakta kalmasını ve çatışmayı kazanmasını sağlayan bir iyileştirme etkisi.

Özet geç diyenler için: bu değişikliklerin nedeni, kaba güç yerine aklını ve yeteneğini kullanarak zafere ulaşan bir düellocu hayaline ve karakterine yakışır bir oyun tarzı sağlamaktı. Eski Fiora da bu özelliklere sahipti; ama son tahlilde en iyi oynanış tarzı, iki kere hamle yapıp zayıf bir rakiple yüz yüze gelmek, sonra da R tuşuna basmaktı. Karşı Hamle ve Hız Patlaması da sevdiğimiz düello öğelerine sahipti ama… daha iyi olmasını istedik. Bu yüzden eski yeteneklerinin birçoğunu yenileriyle değiştirmek yerine çeşitlendirdik.

 



Yorum Yaz

E-Posta adresiniz yayınlanmayacak.